Home Sport Ile kosztuje trener personalny i kiedy warto się na niego zdecydować?

Ile kosztuje trener personalny i kiedy warto się na niego zdecydować?

by Arczixd
Trener personalny

Aplikacje i sieci społecznościowe uczyniły sport dostępnym zajęciem: każdy czuje, że może samodzielnie poradzić sobie z każdym treningiem. To proste: odpalasz film ze słynnym trenerem, czytasz kilka artykułów, zaczynasz subskrybować blogerów fitness i po prostu powtarzasz pokazane ćwiczenia. Jednak w rzeczywistości wszystko jest bardziej skomplikowane.

Dlaczego potrzebujesz trenera personalnego?

Dobry trener personalny to nie tylko partner treningowy, który pomaga podczas wykonywania ćwiczeń i kontroluje prawidłową technikę (jest to szczególnie ważne w przypadku programu treningu siłowego). Trener personalny to przede wszystkim twój przyjaciel, który robi wszystko, co możliwe, abyś cieszył się zarówno procesem treningowym, jak i końcowym rezultatem zmiany ciała.

Jednocześnie warto pamiętać o tym, że im starsi jesteśmy, tym większy efekt możemy uzyskać dzięki regularnym sesjom z trenerem personalnym, który zwraca uwagę na korygowanie „słabych punktów”, a nie tylko obciąża mięśnie. Indywidualne podejście pomaga mu wybrać najkrótszy i najwłaściwszy sposób na osiągnięcie Twojego celu, unikając błędów i kontuzji oraz przygotować Ciebie do samodzielnego treningu na siłowni. Ucząc się u kompetentnego specjalisty, zmniejszasz ryzyko uszczerbku na zdrowiu. A co najważniejsze – oszczędzasz swój cenny czas, który jest niezastąpionym zasobem.

Ile kosztuje trener personalny?

Często na koszt wpływają zarówno kwalifikacje trenera, jak i lokalizacja klubu (na przykład w stolicy trening personalny jest droższy). Między innymi na cenę ma wpływ długość treningu (35 minut, 45 minut lub pełna godzina), częstotliwość treningu, a także całkowity czas trwania zajęć – przy obliczaniu za miesiąc, trenerzy często zapewniają zniżki. Zasadniczo ceny wahają się od 70 do 150 złotych za jeden trening.

Czy potrzebujesz indywidualnego planu treningowego?

Jedną z głównych tajemnic fitnessu jest to, że plan treningowy jako taki nie jest tak ważny (a ponadto nie ma znaczenia konkretna waga robocza, a nawet liczba powtórzeń). Ostatecznie jedyne, co się liczy, to to, jak w pełni możesz aktywować mięśnie potrzebne do wykonania ćwiczenia – to daje im bodziec do rozwoju.

Jednocześnie wybór ćwiczeń do planu treningowego powinien opierać się tylko i wyłącznie na tym, jak technicznie poprawnie możesz wykonać któreś z ćwiczeń, przy tym uwzględniając twoje potrzeby indywidualne oraz dostępność sprzętu na siłowni. Na przykład, jeśli jest Tobie trudno przykucnąć ze sztangą, wyciskanie na suwnicy będzie dla Ciebie bardziej przydatne – pomimo tego, że nie jest to uważane za podstawowe ćwiczenie.

Cechy i kryteria dobrego trenera

Obecność licznych dyplomów i certyfikatów wcale nie sprawia, że trener personalny jest dla Ciebie najlepszy — podobnie jak zdolność do sporządzenia najbardziej szczegółowego planu żywieniowego lub treningowego. W rezultacie wszystko zależy tylko od tego, czy podoba Ci się konkretny trener jako osoba i czy przyjemnie jest z nim trenować.

Odgrywa to szczególnie ważną rolę dla tych, którzy mają trudności ze zmuszeniem się do samodzielnego pójścia na siłownię (lub do samodzielnego treningu w 100%). Trener powinien stać się Twoim przyjacielem, który będzie motywować i dopingować, a nie „trząść” paczką dyplomów, twierdząc, że jest najlepszym trenerem personalnym na świecie.

Podsumowując, dobry trener personalny może znacznie zwiększyć efekt treningu siłowego. Natomiast jego zadaniem jest nie tylko stworzenie programu lub diety, ale prawidłowe określenie, która technika treningu i jakie ćwiczenia będą w stanie wykazać najlepszy efekt.

You may also like

Leave a Comment